اتاق بازرگانی ایران

با همکاری مرکز پژوهش‌های اتاق ایران و اتاق تهران منتشر شد / گزارش «آینده اقتصاد، تولید و بخش خصوصی: بینش‌های رئیس‌جمهور آینده و پیشنهادها»

https://faraabime.com/p=1287

مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران با همکاری اتاق بازرگانی تهران گزارشی با عنوان «آینده اقتصاد، تولید و بخش خصوصی: بینش‌های رئیس‌جمهور آینده و پیشنهادها» منتشر کرده است و در آن ضمن ارائه تصویری از شرایط فعلی کشور و چشم‌اندازهایی که می‌توان برای آینده در نظر گرفت، پیشنهادهایی به نمایندگی از بخش خصوصی در راستای بهبود وضعیت به رئیس‌جمهور آینده ارائه داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق ایران، مرکز پژوهش‌های اتاق ایران با همکاری اتاق تهران، با انتشار گزارش «آینده اقتصاد، تولید و بخش خصوصی: بینش‌های رئیس‌جمهور آینده و پیشنهادها» تلاش کرده تا با ارائه مختصری از وضع موجود کشور و بیان روند برخی شاخص‌های کلان اقتصادی و چشم‌اندازهای متصور برای آینده آنها، تصویری کلی از مسیر فعلی و پیش روی اقتصاد کشور ارائه و متناسب با آن، پیشنهادهای اصلی بخش خصوصی را، بیان کند.

تقریباً در تمامی دولت‌های گذشته، سیاست‌گذاری بلندمدت و کلان اقتصادی به‌منظور تغییرات ساختاری در اقتصاد ایران، با ناکامی مواجه بوده است و آنچه فضای غالب سیاست‌گذاری را قبضه کرده، سیاست‌گذاری‌های مناسبتی و اقتضایی بوده است. به عبارتی فعالان اقتصادی یا به دلیل وابستگی اقتصاد به نفت، در معرض شوک‌های خارجی قرار داشتند و یا به دلیل عدم وجود برنامه‌ای هدفمند و قابل‌اجرا، در معرض تصمیمات خلق‌الساعه قرار دارند. فضایی که قربانی اصلی آن، تولید و درنتیجه اشتغال و رفاه عمومی است.

برای دانلود گزارش اتاق بازرگانی ایران اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *