شرکت بیمه آکسا

چطور شرکت بیمه آکسا به کمک صنعت ساخت و ساز آمد؟ / بیمه‌گر نوآور، همراه پیمانکار نوآور

https://faraabime.com/p=1507

ساخت‌وساز ساختمانی بدون ریسک نیست و مدیریت این ریسک هم با دشواری‌هایی همراه است. شرکت بیمه آکسا در بخش آکسا ایکس‌ال (AXA XL) به همراه شرکای نوآور خود به کمک فناوری‌های جدید و نوآورانه، در این زمینه اقداماتی داشته‌است. آکسا تلاش دارد شرکت بیمه‌ای نوآور برای پیمانکاران نوآور باشد.

چیزی که آکسا ایکس‌ال فراهم کرده، اکوسیستم ساخت‌وساز است. این اکوسیستم در حقیقت شبکه‌ای از محصولات و خدمات نوآورانه است که هدفش بهبود تجربه مشتری و ارائه راهکار برای مشکلات او است. مشکل اصلی هم، مدیریت ریسک در مسیر ساخت‌وساز خواهد بود. اما این محصولات و خدمات شامل چه‏ چیزهایی می‌شود؟

کتابخانه فناوری

یکی از امکاناتی که آکسا ایکس‌ال ارائه می‌کند کتابخانه فناوری است، جایی که در آن مشاوران فناوری آکسا، راهکارهای نوآورانه خود را در زمینه ساخت‌وساز در اختیار مشتریان که همان پیمانکاران هستند، قرار می‌دهند. خدمات و محصولاتی که از این طریق ارائه می‌شوند به کاهش ریسک در کسب‌وکارهای ساختمانی کمک خواهند کرد.

شاخص بلوغ در پذیرش فناوری

یکی از خدماتی که آکسا ایکس‌ال ارائه می‌کند، شاخصی به نام بلوغ در پذیرش فناوری (TAMI) است که سطح پذیرش و به‌کارگیری فناوری‌های ساختمانی را در کسب‌وکار مشتری (پیمانکار) در مقایسه با سایر فعالان در آن کسب‌وکار نشان می‌دهد. این شاخص هم امتیازهایی در سطح کمی ارائه می‌کند و هم در سطح کیفی و به این ترتیب به مشتری کمک می‌کند میزان بهره‌گیری موثر از فناوری را در کسب‌وکار خود به حداکثر برساند. این شاخص به نوعی نقشه را در زمینه پیشرفت فناوری در شرکت یا کسب‌وکار هم مشخص می‌کند. به این ترتیب مشتریان به کمک این شاخص می‌توانند سال به سال، وضعیت خود را بهبود ببخشند.

پروژه‌های فوق حفاظتی

برنامه بیمه‌ای «پروژه‌های فوق حفاظتی» در حقیقت به پروژه‌هایی تعلق می‌گیرد که می‌توان به کمک فناوری، ریسک را در آن‌ها به حداقل رساند. اکثر پیمانکاران از این طریق توانسته‌اند تا حد زیادی در هزینه‌های بیمه‌ای خود صرفه‌جویی کنند. به همین خاطر است که از آن استقبال زیادی می‌کنند.

نمایندگان و قهرمان‌های فناوری

آکسا ایکس‌ال تیمی از مهندس‌ها و بیمه‌گران را دور هم جمع کرده و به کمک آن‌ها خدمات مشاوره‌ای نوآورانه را در مسیر فناوری در اختیار مشتریانش از کسب‌وکارهای ساختمانی قرار می‌دهد. این‌ها قهرمان‌های فناوری هستند که در زمینه مدیریت ریسک تخصص دارند و می‌توانند به کمک فناوری‌های جدید، ریسک را شناسایی کنند. به این ترتیب، اکوسیستم ساخت‌وساز از جانب این شرکت بیمه کامل می‌شود.

البته آکسا ایکس‌ال به همین موارد بسنده نکرده و تلاش دارد به شیوه‌های مختلف، به مشتریان خود خدمات آموزشی را ارائه کند و حتی به پیمانکارانی که از خدمات نوآورانه بهره می‌گیرند هم جوایزی را اهدا می‌کند. به این ترتیب سایر پیمانکارانی که مشتری این شرکت هستند به بهره‌گیری از فناوری‌های نوآورانه تشویق می‌شوند.

آکسا ایکس‌ال که از زیرشاخه‌های مهم شرکت فرانسوی آکسا است به صورت کلی در زمینه ساخت‌وساز فعالیت دارد. این شرکت با اینشورتک‌ها و بیمه‌گرانی که خدمات بیمه‌ای نوآورانه در همین شاخه ارائه می‌کند، همکاری دارد. حاصل این همکاری‌ها هم ارائه محصولاتی شده که آن را مستحق دریافت جایزه افما کرده‌است. آنچه در حقیقت باعث شده این شرکت جایزه را دریافت کند، اکوسیستمی است که در زمینه ساخت‌وساز برای پیمانکاران که جزو مهم‌ترین مشتریان بیمه‌ای هستند، ایجاد کرده‌است. حالا آکسا ایکس‌ال به عنوان شرکتی نوآور برای پیمانکاران نوآور شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *