ابربدهکاران بیمه

از افشاگری مشعلچی تا تهدید خاندوزی/ فهرست ابربدهکاران بیمه منتشر خواهد شد

https://faraabime.com/p=640

گویا جنجالی که آغازگر آن با افشاگری مجید مشعلچی؛ سخنگوی وقت بیمه مرکزی و قایم مقام رییس کل بود و در نهایت به لیست بلندبالای ابربدهکاران صنعت بیمه در ماه گذشته رسید هنوز تمامی ندارد. این بار پای وزیر اقتصاد در میان آمده است و از افشای لیست دیگری از بزرگ‌ترین بدهکاران صنعت بیمه سخن می‌گوید.

احسان خاندوزی؛ وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت ریسک فساد از اعلام ابربدهکاران بیمه‌ای خبر داد و گفت:« از سال گذشته اعلام ابربدهکاران بانکی شروع شد و امسال هم بحث تهیه لیست ابربدهکاران بیمه‌ای مطرح شد و لیست ابربدهکاران حوزه بیمه را هم منتشر می‌کنیم.»


وزیر اقتصاد ادامه داد: «این نگرانی وجود داشت که با اعلام بدهکاران یک شرکت بیمه آن شرکت مشتریان خود را از دست بدهد اما اعلام کردیم که تمام شرکت‌های بیمه‌ای باید بدهکاران خود را اطلاع‌رسانی کنند تا این نگرانی هم از بین برود.»

ماه گذشته بود که بیمه مرکزی فهرستی از بدهکاران عمده را منتشر کرد که نشان می‌داد صنایع و کارگزاریهای مختلف ۱۰۷ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال به شرکت‌های بیمه‌ای بدهکارند.

بر این اساس، در جدولی که بیمه مرکزی منتشر کرد، نام ۱۶۴ بدهکار در قالب بیمه‌گزار یا نماینده به همراه میزان بدهی آن‌ها به بیمه‌گران دیده می‌شد. این بدهی‌ها در دو بخش ارزی و ریالی تفکیک شده بود.

از مجموع بدهی بیمه‌گزاران به صنعت بیمه، بیش از ۸۷ درصد ریالی و ۱۳ درصد آن بدهی ارزی است.

این فهرست، شامل بدهی سررسید شده بیمه گزاران به صنعت بیمه برای مبالغ بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال با توجه به خوداظهاری شرکت ‏های بیمه مندرج در سامانه سنهاب و در دوره مالی منتهی به ۳۰ شهریور امسال بود.

در این فهرست، بزرگترین بدهکار به صنعت بیمه، بنیاد شهید و امور ایثارگران با رقم ۲۶ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال، در رده دوم شرکت ملی نفتکش با ۱۰ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال بود که البته عمده این رقم بدهی معادل ۸ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال بدهی ارزی است و در رده سوم شرکت ملی نفت ایران با بدهی ۴ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال به صنعت بیمه دیده می‌شد.

حالا باید منتظر لیست بعدی بود و شنیدن نام‌های آشنایی که تا امروز مدیون صنعت بیمه بوده‌اند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *