بیمه جنگ

تأثیر ناآرامی‌های دریای سرخ بر بیمه جنگ / حوثی‌ها بیمه را هم به آتش کشیدند

https://faraabime.com/p=796

به‌دنبال تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا علیه حوثی‌های یمن که انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ و اسپانیا هم در آن حضور دارند، انتظار می‌رفت که امنیت دریایی منطقه افزایش یابد و تأثیر مالی این تنش‌ها بر ذی‌نفعان حمل‌ونقل، محموله‌های دریایی و بیمه کمتر شود. تحلیلگران هم بر این باورند که برای پاسخ‌گویی به افزایش تقاضا برای بیمه‌نامه‌های جنگی، ظرفیت کافی وجود دارد.

اما با وجود این، اقدامات و تهدیدهای اخیر حوثی‌ها در واکنش به حمله آمریکا و انگلیس به اهدافی در داخل خاک یمن، می‌تواند عاملی برای ادامه فشار بر بازار بیمه حمل‌ونقل دریایی و افزایش هزینه شرکت‌های کشتی‌رانی باشد و اثرات تورمی بیشتری به بار آورد.

طبق گزارش موسسه مورنینگ‌استار، پس از شروع درگیری‌ها نرخ بیمه جنگ در اوج خود به ۰٫۷ درصد رسید. به عبارت دیگر، هر کشتی با ارزش کل بیمه‌پذیر ۱۲۰ میلیون دلاری، می‌بایست در هر سفر ۸۰۰ هزار دلار برای بیمه دریایی هزینه می‌کرد. تا پیش از جنگ اسرائیل و حماس، این رقم چیزی در حدود ۰٫۰۵درصد بود و بسیاری از بیمه‌گران از عرضه بیمه جنگ برای سفر در دریای سرخ چشم‌پوشی می‌کردند. بعد از تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا علیه حوثی‌ها نیز نرخ‌ها بین ۰٫۳درصد تا ۰٫۳۵درصد در نوسان بوده است، ولی انتظار افزایش این نرخ وجود دارد. طبق پیش‌بینی‌ها نرخ‌ها طی روزهای آینده به ۰٫۴ تا ۰٫۵ درصد خواهد رسید. مگر اینکه حوثی‌ها اقدام جدیدی داشته باشند و دوباره شاهد نرخ بیمه ۷/. باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *