موسی رضایی قائد

مدیرعامل بیمه البرز در نشست طراحی محصولات نوین بیمه‌ای از مزیت‌های رقابتی سامانه بیمه‌‌گری اختصاصی این شرکت گفت / تسهیل خلق محصول، هدف اصلی البرزی‌ها

https://faraabime.com/p=1347

موسی رضایی قائد، مدیرعامل شرکت بیمه البرز در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ از اهمیت موضوع رویکردهای فناورانه در صنعت بیمه کشور گفت و از راه اندازی سامانه بیمه‌گری این شرکت خبر داد.

به گزارش فرابیمه، مدیرعامل بیمه البرز در نشست «طراحی محصولات نوین بیمه‌ای مبتنی بر نوآوری و فناوری» مهم‌ترین معضل امروز اکوسیستم فناوری در کشور را نوع نگاه خاص مدیران اجرایی در همه صنایع دانست و بر این موضوع تاکید کرد که امروز دانش فناوری از عملکرد جلوتر است؛ موضوعی که در حال حاضر صنعت بیمه کشور نیز با آن دست و پنجه نرم می کند.

او در ادامه بر شعار مهم بیمه البرز با عنوان «متفاوت فکر کردن و متفاوت عمل کردن» تاکید کرد و به این موضوع اذعان داشت که رویکرد امروز بیمه البرز به سامانه‌های هوشمند برگرفته از این نگاه خاص است.

موسی رضایی قائد در ادامه به بیان عملکرد این شرکت در یک سال گذشته با استفاده از ابزارهای فناورانه پرداخت و از دستاورهای این شرکت گفت. بالاترین ظرفیت نگهداری ریسک؛ سودده‌ترین شرکت بیمه؛ دستیابی به رتبه دوم فروش بیمه‌های زندگی و مسئولیت در کشور و سطح توانگری یک با شاخص 490 از موضوعاتی بود که او از آن به عنوان نقطه قوت بیمه البرز در سال 1402 یاد کرد؛ موضوعاتی مهم که همگی برگرفته از کارکرد موثر زیرساخت های فناورانه در شرکت بیمه البرز و روند تسهیلگری فناوری در فرایندهای اجرایی و عملیاتی است.

طراحی محصول مشترک بیمه و بانک؛ فرصتی برای هم‌افزایی صنایع مالی

طراحی محصول مشترک بیمه‌ای و بانکی. اقدامی مهم در جهت هم‌افزایی میان دو ستون اصلی صنعت مالی کشور که با تصریح  مدیران ارشد نوآوری و خلق محصول صنعت بیمه، موسی رضایی همواره در عرصه صنعت بیمه و بانک به آن توجه داشته است. چه حالا که در بیمه البرز مسئولیت دارد و چه پیش از آن.

رضایی در این باره از سابقه این طرح در بیمه‌های خودرو گفت که امروز با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر این موضوع مهم با دغدغه همواره او در حوزه بیمه‌های زندگی پیاده سازی شده است. به گفته او با این طرح خاص در دوره نه ماهه بالغ بر 3600 میلیارد تومان بیمه زندگی به فروش رفته است که این دستاورد را باید مرهون زیرساخت های فناورانه و نرم‌افزاری نوین این شرکت دانست.

رونمایی از سامانه جدید بیمه‌گری البرز

اما آنچه که مدیرعامل بیمه البرز در نشست معرفی محصولا نوآورانه از آن به عنوان نقطه عطف همه فعالیت‌های فناورانه بیمه البرز یاد کرد موضوع سامانه جامعه بیمه‌گری یا کور جدیدی است که تمامی طرح‌های بیمه زندگی این شرکت از قبیل شلر و بلوط و شوکا و بیمه های زندگی پروژه‌محور – که به زودی در این شرکت رونمایی خواهد شد- بر اساس این سامانه جامعه بیمه‌گری خاص مشغول فعالیت هستند.

او با انتقاد از سامانه‌های جامع بیمه‌گری فعال در صنعت که مانعی مهم برای خلق محصول جدید و ارائه خدمات نوآورانه مبتنی بر نیازهای روز هستند از اجرای کور جدید این شرکت به همت واحد فناوری اطلاعات این شرکت یاد کرد.

به گفته او موضوع صدور کارت سبز با استفاده از ظرفیت Frontier  در مدت کمتر از 72 ساعت بدون محدودیت جغرافیایی را مرهون امکان این کور جدید دانست که به سبب امکانات به روز امکان دسترسی به کاربران را در هر لحظه فراهم کرده است.

موسی رضایی قائد در ادامه از مزیت های رقابتی سامانه جامعه بیمه گری این شرکت صحبت کرد. موضوعاتی که هر یک به تنهایی خبر از انسجام در سامانه بیمه گری این شرکت خبر می‌دهند.

ارتقای توانمندی طراحی محصولات جدید متناسب با روندهای جدید کسب وکار؛ کاهش شاخص time to market و ایجاد امکان استفاده به موقع از قابلیت‌هایی بازار؛ بالا بردن شاخص Market Fit و پاسخگویی سریع به تغییرات مدل‌های کسب و کار بیمه‌ای؛ کاهش زمان اعمال تغییرات مورد نیاز در محصولات بیمه ای و در نهایت شخصی سازی محصولات و ارتقای رقابت‌پذیری از مهم ترین مزیت‌هایی است که در سامانه بیمه گری بیمه البرز به آن توجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *