شورای همکاری خلیج فارس

پیش‌بینی بازار بیمه شورای همکاری خلیج فارس تا سال ۲۰۲۸ / عربستان، پیشتاز بیمه‌گران عربی

https://faraabime.com/p=370

شرکت مشاوره Alpen Capital پیش بینی کرده است گردش مالی جهانی شرکت‌های بیمه فعال در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به طور متوسط ۵٫۳ درصد در سال افزایش پیدا کند و حجم حق بیمه تولیدی از ۳۴٫۳میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ۴۴٫۴میلیارد دلار در سال ۲۰۲۸ برسد.

طبق این پیش‌بینی، حق بیمه‌های غیرزندگی ۴درصد افزایش خواهد داشت و به ۳۹٫۶میلیارد دلار در سال ۲۰۲۸ خواهد رسید. از سوی دیگر، حق بیمه‌های زندگی با افزایش ۴درصدی به ۴٫۸میلیارد دلار در پنج سال آینده می‌رسد.

رشد پایدار اقتصادی، افزایش جمعیت، تقاضای بیشتر برای محصولات بیمه عمر و سلامت و پروژه‌های زیرساختی در حال انجام از عوامل رونق بیمه در کشورهای عضو شورا به شمار می‌روند.

لازم به ذکر است که بر اساس حجم حق بیمه تولیدی، عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ با ۱۴میلیارد و ۲۰۸ میلیون و ۷۶۶هزار دلار از امارات متحده عربی (با حق بیمه تولیدی۱۲میلیارد و ۸۴۹میلیون و ۷۲۸هزار دلار) پیشی گرفته و به رهبر بازار تبدیل شده است.

Alpen Capital بر این باور است که پادشاهی عربستان در چند سال آینده جایگاه خود را به عنوان پیشتاز صنعت بیمه در منطقه شورای همکاری خلیج فارس حفظ خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *