سواد بیمه‌ای

روایتی از حضور بیمه پارسیان در نمایشگاه کتاب با هدف افزایش سواد بیمه‌ای کودکان / بیمه یک قلک بزرگ است!

https://faraabime.com/p=1141

ترافیک سنگین اطراف مصلی تهران. جمعیت بسیار مردم دوان‌دوان در خیابان بهشتی و قنبرزاده با کیسه‌های پلاستیکی چندرنگ و اندک خریدی که توانسته‌اند در شرایط اقتصادی فعلی و گرانی کتاب از نمایشگاه دلخواهشان داشته باشند.

 راهنماها در همه جای مصلی نصب شده‌اند. ناشران عمومی سمت راست و ناشران کتاب کودک و نوجوان سمت چپ. غرفه‌های ردیف به ردیف در کنار هم و خیل مشتاقانی که هر بار کتابی را با تردید ورق می‌زنند و با نگرانی از قیمت پشت جلد تأملی می‌کنند و می‌روند.

بوی انواع غذاها در بیرون سالن‌ها چیزی دیگری است. صف طولانی فست‌فودی‌های نمایشگاه با بوی روغن سوخته و عطر سوسیس و همبرگرهای تفت‌خورده بیشتر از خرید کتاب برای مردم جذابیت دارد.

اما میان این همهمه عجیب غرفه‌ای تک‌افتاده با سر و شکلی متفاوت از آنچه در نمایشگاه دیده می‌شد، خودنمایی می کند. غرفه بیمه پارسیان در کنار سالن ناشران کتاب کودک و نوجوان. نه با میز و صندلی‌های رسمی که برای حضور مدیران چیده شده باشد؛ بلکه با کلی ابزار انگیزشی برای جلب توجه کودکان.

بیمه یعنی خیال راحت!

دخترک با دقت تمام روسری گلدارش را با سنجاقی آبی رنگ به سر بسته است و در غرقه بیمه پارسیان به انتظار نشسته برای نوبت کشیدن نقاشی روی صورتش. بچه‌ها در غرفه می‌چرخند و به کتابچه‌های روز میزها و نوشته‌های روی بنرها دقت می‌کنند. سمت دیگر والدینشان در حال گفت و گو با مسئولان غرفه هستند.

سمیه دخترک روسری گل‌گلی هنوز در انتظار است. «سمیه اینجا آمدی چه کار؟» کمی تأمل می‌کند و در حالی که همه حواسش به از دست نرفتن نوبتش است آرام می‌گوید: «با بابا اومدیم ببینیم که برای من چه بیمه‌ای میشه خرید.» حالا وقت پرسیدن سوال اصلی است. «تو می‌دونی بیمه چیه؟» سری تکان می‌دهد و می‌گوید: «آره. یه چیزی که فهمیدم مثل یه قلک بزرگه. الان پول می ریزیم داخلش تا بعدا که بزرگ شدم یک عالمه پول داشته باشم. بابا میگه بیمه خیال آدم رو راحت می کنه.» شنیدن همین یک جمله  کافی است. این که بیمه پارسیان برای توسعه بیمه چطور زمان و مکان واقعی را پیدا کرده است!

ستاره دنباله‌دار و سکه؛ دو طرح خاص ویژه کودکان

مسئول غرفه درباره طرح‌های خاص بیمه پارسیان برای گروه کودکان می‌گوید. دو طرح بیمه‌ای سکه و ستاره دنباله‌دار. ستاره دنباله دار طرح ویژه‌ای است برای کودکان زیر هفت سال که با هدف گسترش و ترویج فرهنگ بیمه‌ای و تمرکز بر بازارهای هدف مختلف، از ابتدای آبان ماه سال گذشته اجرایی شده است.

طرح دیگر هم طرح سکه نام دارد. طرحی که به تازگی به سبد بیمه‌ای محصولات شرکت بیمه پارسیان اضافه شده است با جامعه هدف دانش‌آموزان کشور. این روزها با توجه به نگرانی خانواده‌ها از آینده فرزندان در فراهم آوردن هزینه‌های تحصیلی، ازدواج، ایجاد شغل، هزینه‌های دانشگاه و … نبود طرح ویژه‌ای برای این دسته در بازار کشور می‌تواند بیمه را با همان مفهومی که باید در نگاه خانواده‌ها و به خصوص کودکان و نوجوانان جانمایی کند: بیمه یعنی امنیت!

الان آموزش بده؛ فردا پاداشش را بگیر

اینکه بیمه پارسیان قصد دارد با معرفی انواع طرح‌های بیمه‌ای نسبت به ترویج سواد بیمه‌ای در کشور اقدام کند حاکی از توانمندی این شرکت با با استفاده از ظرفیت‌های خاص خود برای تقویت پوشش بازاری بزرگ است و گسترش پهنه فعالیت‌های خود.

اما آنچه در این میان بیش از موضوع گرفتن پرتفوی بیشتر و هر نگاه کسب‌و‌کارانه دیگر اهمیت دارد، تلاش برای افزایش سواد بیمه‌ای کودکان با هر ابزار انگیزشی است، مسئولیتی که امروز در صنعت بیمه کمتر شاهد تحرکاتی از این قبیل هستیم.

انظار عمومی بهترین مکان برای رساندن پیام است و چه جایی بهتر از نمایشگاه کتاب که پذیرای شمار فراوان مردم از رده‌های سنی مختلف و باورهای ذهنی متفاوت بود.

مخاطب قرار دادن گروه کودکان از سوی بیمه پارسیان را باید نقطه عطف این حرکت دانست چرا که شرکت‌های بیمه به حتم در بسیاری از نمایشگاه‌ها حضور دارند اما این که گروه جامعه هدف از چه رده سنی باشد از هوشمندی و استراتژی خاصی در بیمه پارسیان خبر می‌دهد.

باید به این نکته توجه داشت که تبلیغات محتواهای آموزشی صنعت بیمه باید از سنین کودکی در جامعه اعمال شود تا در بزرگسالی مخاطبان هدف اطلاعات مفید و متناسب با نیازهایشان را به درستی بشناسند.

هر اقدامی در زمینه آموزش و بالا بردن سواد بیمه‌ای نه فقط برای جامعه بزرگسالان ما که برای گروه های سنی زیر 18 سال از اهمیت خاصی برخوردار است؛ نسلی که خواسته خود را به خوبی می شناسد نیازمند خدماتی متناسب با نیازمندی های خود در سالهای بزرگسالی است، موضوعی که به نظر می رسد بیمه پارسیان به آن توجه دارد و چشم‌انداز توسعه فروش را از ابتدایی‌ترین و البته مهم‌ترین لایه‌ها در پیش گرفته است: افزایش سواد بیمه‌ای کودکانی که فرداروزی همان بیمه‌گزاران اصلی شرکت خواهند شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *