اسب زین‌شده

مهدی مختاری؛ رییس مرکز فاوای نهاد ناظر تصریح کرد / بیمه مرکزی هلدینگ فناوری اطلاعات تاسیس ‌می‌کند

https://faraabime.com/p=1350

مهدی مختاری، رئیس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی معتقد است فنحاب در جایگاه نظارت و تنظیم‌گری قرار دارد و حوزه بخش خصوصی ورود نمی‌کند.

به گزارش فرابیمه مهدی مختاری؛ رئیس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ درباره ضرورت علت تاسیس هلدینگ فناوری اطلاعات بیمه مرکزی گفت: «مجموعه بیمه مرکزی به عنوان سیاست‌گذار و ناظر صنعت بیمه نیازمند تجمیع تمام داده‌ها و اطلاعاتی بود که در صنعت بیمه تولید می‌شود و در گردش است. چون که بخشی از نظارت بیمه مرکزی و مقررات‌گذاری و تنظیم‌گری کسب‌وکارهای صنعت بیمه را از طریق تبادل داده پیش ببریم.»

او ادامه داد: «ساختار دولتی بیمه مرکزی و محدودیت‌های مرکز فناوری ما را به این نتیجه رساند که بایستی یک هلدینگ فناوری اطلاعات تشکیل دهیم. در واقع، باتوجه به گستردگی صنعت بیمه و نیاز به توسعه و نظارت در این صنعت و همچنین حمایت از فناوری در اکوسیستم بیمه اقدام به تشکیل یک هلدینگ فناوری اطلاعات کردیم.»

مختاری درباره جایگاه فنحاب گفت: «سیاست بیمه مرکزی این است که در جایی که بخش خصوصی می‌تواند فعالیت کند به هیچ عنوان ورود نکند. فنحاب در جایی قرار می‌‎گیرد که داده مربوط به بخش دولتی است و می‌خواهد از این طریق می‌خواهد تنظیم‌گری و نظارت را انجام دهد.»