مهران رضوانی

واکاوی رویکرد خاص مهران رضوانی؛ مدیرعامل بیمه تجارت‌نو / شفافیت، حلقه مفقوده امروز صنعت بیمه

https://faraabime.com/p=1567

مهران رضوانی، مدیر عامل بیمه تجارت نو روز دوشنبه ۱۵ امرداد ماه ۱۴۰۳ بعد از گذشت نزدیک به یازده ماه از مدیرعاملی در بیمه تجارت نو در نهایت برای نخستین بار رو به روی خبرنگاران نشست و با زبانی صریح و ساده همه آنچه را که در این مدت بر تجارت نو رفته است برای اهالی رسانه بازگو کرد.

او با وجود نقدهای بسیاری که این روزها در صنعت بیمه کشور به عملکرد تجارت نو در سال 1402 وارد است از عملکرد دوران مدیریتی خود با صراحت دفاع کرد. آنچه که در میان صحبت‌های مهران رضوانی بیش از اعداد و ارقامی که او از مدت زمان مدیریت قبلی و کنونی نمود داشت کلیدواژه‌ای خاص بود: شفافیت!

لازمه موفقیت هر نظام مدیریتی به حتم کار بر مبنای تفکر سیستمی است . تفکر سیستمی هر مدیری را ملزم می کند که مدیریت را در قالب یک اکوسیستم نگاه کند و پس از شناسایی و تشخیص عناصر چنین اکوسیستمی، برای اینکه اکوسیستم مدیریت بتواند عملکردی مطلوب داشته باشد، ایجاد فضایی شفاف در این اکوسیستم باید به عنوان یک هدف جدی مد نظر قرار گیرد.

منظور از شفافیت یا به تعبیری اتاق شیشه ای که مهران رضوانی در میان کلامش از آن یاد کرد محیطی است که در آن اطلاعات پروژه ها شفاف بوده و ذی نفعان مختلف نیز به شکلی شفاف به ایفای نقش های خود بپردازند. لذا مدیران پروژه، تیم پروژه، واحدهای اجرایی و حتی دیگر ذی نفعان کلیدی می بایست در این اکوسیستم شفاف قرار گیرند . ضمنا این شفافیت به این معناست که اهداف، برنامه ها اقدامات و نتایج باید به شکلی شفاف مطرح، ثبت ، پیگیری و گزارش شود.

واقعیت این است که امروز صنعت بیمه کشور به سبب فقدان این شفافیت آسیب هایی از جمله منتفع شدن برخی ذی نفعان از فضای ابهام، لاپوشانی کردن مشکلات و انحرافات و ترجیح منافع شخصی بر منافع شرکت  در رنج است و  لازم است که با ایجاد این فضای شفافیت رابطه‌ای سالم (مطالبه گر- پاسخ گو) در صنعت بیمه را شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *