حوادث رانندگی

تناقض آمار کاهش نقاط حادثه‌خیز و افزایش شمار حوادث رانندگی / آقای وزیر! حداقل وعده‌های انتخاباتی معقول بدهید

https://faraabime.com/p=1168

وزیر راه و شهرسازی در بسیاری از حوزه های تحت امرش کارنامه مناقشه‌انگیزی دارد که تصادفات و قربانیان حمل و نقل یکی از آنهاست. مهرداد بذرپاش بارها تلاش کرده به رفع صدها نقطه حادثه خیز در سال گذشته اشاره و متعاقب آن این اقدامات را موید کاهش چشمگیر قربانیان تصادفات رانندگی عنوان کند.

هرچند آمارهای اعلامی او و مدیرانش درباره رفع نقاط حادثه‌خیز، متناقض و متفاوت بود (از ۷۲۵ نقطه تا ۴۲۰ نقطه)؛ ولی او و همراهانش بارها تلاش کردند خروجی محسوس این اقدامات را کاهش قربانیان حوادث رانندگی اعلام کنند تا آنجا که حتی این ادعا از سوی معاون اول رئیس جمهور و سخنگوی اقتصادی دولت نیز تکرار شد.

اما این نمایش‌های آماری دیری نپایید تا گزارش رسمی و تلخ سازمان پزشکی قانونی کشور منتشر شد. بر اساس این گزارش، تعداد کشته های قربانیان حوادث رانندگی در سال گذشته پس از سالها با رشدی نگران کننده از ۲۰هزار نفر گذشت.

مشخص نیست کدام آمار را باید پذیرفت، اصلاح صدها نقطه حادثه خیز و کاهش آمار تلفات و یا گزارش رسمی پزشکی قانونی که بسیار نگران کننده است.

گفتنی است وزارت راه و شهرسازی ماه‌هاست با ادعای تاثیر کاهش نقاط حادثه خیز در کاهش تلفات، پیگیر برداشت هزاران میلیارد تومان از منابع صندوق تامین خسارتهای بدنی است که در آخرین اقدام خارج از رویه، بدون تصویب این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس، این پیشنهاد در جداول بودجه لحاظ شده و در انتظار اعلام نظر امروز یا فردای شورای نگهبان قانون اساسی است.

حال باید این سوال را از وزیر فعلی راه و شهرسازی که گفته می شود احتمال کاندیداتوری در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری هم دارد، پرسید که آیا بهتر نیست قبلا از اعلام هرگونه آماری که طبعا امیدها و انتظاراتی را در جامعه پدید می‌آورد، نسبت به بررسی دقیق‌تر و کارشناسی عمیق‌تر موضوعات مبادرت کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *