بیمه در هند

بیمه در هند هر روز رونق بیشتری می‌گیرد/ یکه‌تازی تک‌شاخ‌ها در سرزمین بهارات

https://faraabime.com/p=597

طی سال‌های گذشته همراه با ظهور گروه‌های جدیدی از مصرف‌کنندگان، رشد اینشورتک و صنعت بیمه در هند خیره‌کننده بوده و ذخیره‌سازی و تحلیل داده‌های مربوط به رفتار مصرف‌کنندگان به‌عنوان قابلیت‌های محوری مطرح شده است. تا روزگار قبل از کرونا اکوسیستم فناوری بیمه در این کشور به فعالیت شماری از اگریگیتورهای بیمه‌ای خلاصه می شد اما بعد از تجربه کرونا بازار بیمه این کشور روند تازه‌ای را در پیش گرفت.

رونق فعالیت‌های تأمین مالی بیمه در هند در سال 2022 میلادی و سال بعد از آن دو شرکت فناوری بیمه این کشور را به تک‌شاخ تبدیل کرد. «آکو» با ارزش 1.1 میلیارد دلاری که در سال 2016 تأسیس شد، امروز یکی از اولین بیمه‌گران دیجیتال بومی هند و در میان برترین ارائه‌دهندگان بیمه تعبیه‌شده در این کشور به شمار می‌رود که با پلتفرم‌های دیجیتال برتر از جمله Amazon، MakeMyTrip، Ola، Urban Company همکاری دارد. آکو که بیمه موتور/وسیله نقلیه، پوشش دستگاه‌های الکترونیکی و بیمه سلامت ارائه می‌کند به بیش از 70 میلیون مشتری خدمات ارائه می‌دهد و تا پایان سال 2022 بیش از 900 میلیون بیمه‌نامه فروخته بود.

علاوه بر آکو و مهم‌تر از آن استارتاپ بیمه هندی «دیجیت اینشورنس» است که با ارزش بالغ بر 4 میلیارد دلار نخستین استارتاپ هندی است که به عنوان یونیکورن در صنعت بیمه این کشور رسید. دیجیت اینشورنس که در سال 2017 تأسیس شد، بیمه سلامت، خودرو، دوچرخه و مسافرت را با استفاده از فناوری برای ساده‌سازی فرآیندها برای مشتریان ارائه می‌کند. این شرکت هم اکنون بیش از 30 میلیون مشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *