صندوق تامین خسارت‌های بدنی

صندوق تامین خسارت‌های بدنی؛ بالاتر از هر رسانه‌ای در نمایشگاه مطبوعات / انتقال پیام درست در زمان و مکان درست

https://faraabime.com/p=545

امروز مشکلات اجتماعی و اقتصادی باعث بروز چالش‌های جدی در کیفیت و سلامت زندگی روزمره و قدرت خرید آنها شده و از آنجا که بیمه نیز نوعی کالا به شمار می‌رود خرید آن برای مردم در اقتصاد تورم‌زده کشور می‌تواند با چالش‌های فراوانی روبه‌رو باشد و رغبت به آن هر سال رو به افول. مگر این که الزام خرید به بیمه‌های اجباری مانند بیمه شخص ثالث آنها را به سوی نمایندگان شبکه فروش بکشاند تا با غرولندی زیر لب برای وسیله نقلیه‌ای که از قضا بعضاً همه سرمایه خانواده نیز به شمار می‌رود، بیمه‌نامه‌ای تهیه کنند که البته آمار و ارقام چیزی دیگری می گویند. 3 میلیون وسیله نقلیه بدون بیمه شخص ثالث و 10 میلیون موتور سیکلت بدون بیمه – به نقل از آخرین گزارش صندوق تامین خسارت‌های بدنی – گواه بر بحرانی بزرگ است.

 البته در این میان لازم است عدم اقبال محصولات بیمه‌ای در نگاه مردم را از زاویه‌ای غیر از موضوع اقتصاد بحران زده کشور بررسی کنیم. اگر از مؤلفه اقتصاد در استفاده از محصولات بیمه‌ای صرف نظر کنیم مهم‌ترین عامل عدم رغبت مردم به استفاده از خدمات بیمه را تنها می‌توان در عدم آگاهی و داشتن اطلاعات کافی از این دست خدمات و تأثیر بلندمدت آن در اقتصاد خانوار توجیه کرد. آنچه که امروز از آن به نام فر‌هنگ‌سازی زیاد می‌شنویم و کمتر عمل موثری می‌بینیم!

تقدیرگرایی موضوع مهم امروز صنعت بیمه و عدم باور خانوارها به مقوله بیمه در هر زمینه ای است؛ باوری ریشه‌دار در فرهنگ غالب با عنوان در پناه خداوند بودن که توجیهی است برای سرباز زدن از خطری که هر لحظه ممکن است زندگی‌ را به کامشان تلخ کند. دقیقا حکمرانی احساس بر عقل!

موضوعی که امروز صندوق تامین خسارت‌های بدنی با شعاری خاص سعی در زدودن آن از باور جمعی اقشار مردم دارد و در هر فرصتی- به سبب خسارت‌های فراوانی که در این سالها به سبب عدم آگاهی و تقدیرگرایی مردم به دوش کشیده- با تکرار آن در هر موقعیتی سعی دارد آن را به ملکه ذهن افراد جامعه تبدیل کند. این که: بیمه شرط عقل است!

شعاری که با همه سادگی در یک لحظه کوتاه می‌تواند تصویری واضح از دو زاویه داشتن یا نداشتن بیمه در ذهن شنونده و خواننده ایجاد کند.

صندوق تامین خسارت‌های بدنی برای تفهیم این موضوع از فرصت‌های خاص بهره می‌گیرد و از موقعیت‌های مکانی پرجمعیت. انظار عمومی بهترین مکان است برای رساندن پیام و در حال حاضر چه جایی بهتر از نمایشگاه رسانه‌های عمومی کشور که پذیرای شمار فراوان مردم از رده‌های سنی مختلف و باورهای ذهنی متفاوت است. آنچه امسال در نمایشگاه مطبوعات کشور بیش از هر تبلیغ دیگری به چشم می‌خورد بنرهای نصب شده صندوق تامین خسارت‌های بدنی بود در ترغیب مردم به رویکرد بیمه. بیشتر و واضح‌تر از در جریان اخبار بودن و رصد گزارش‌ها از خبرگزاری‌ها! حضور مهدی قمصریان؛ مدیرعامل صندوق خسارت‌های بدنی در نمایشگاه مطبوعات و حضور در غرفه رسانه‌های جمعی با موضوع صحبت اهمیت فرهنگ‌سازی در صنعت بیمه را نیز باید موضوع مهم دیگری دانست که نباید از آن غافل شد.

واقعیت این است که صندوق تامین خسارت‌های بدنی را باید امسال به جای همه آن خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب حاضر که کمتر زمانی به موضوع بیمه و بحران آن در کشور می‌پردازند، برنده بزرگ نمایشگاه مطبوعات دانست. با معیار انجام رسالتی رسانه‌ای بزرگ در موقعیتی درست و شعاری درست‌تر: بیمه شرط عقل است!  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *