ورود اتباع خارجی

پیش‌بینی عبور بیش از ۴ میلیون زائر از مرزهای کشور / لزوم اقدام جدی وزارت کشور برای ساماندهی ورود اتباع خارجی

https://faraabime.com/p=1537

روزهای پایانی تیرماه امسال بود که وزیر کشور از پیش‌بینی عبور بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از مرزهای کشور خبر داد. وزیر کشور در خصوص تعداد زائران امسال، گفت: سال گذشته با احتساب ورود اتباع خارجی، نزدیک به 4 میلیون و 300 هزار نفر از مرزهای کشور عبور کردند. نمی‌توان امسال دقیق پیش بینی کرد اما قاعدتاً ممکن است شبیه سال گذشته باشد.

احمد وحیدی در جمع خبرنگاران در فرودگاه آبادان از جلسه مشترکی در بصره  با هدف مرور موضوعاتی از جمله حمل و نقل و … صحبت کرد و از تسهیلات ورود اتباع خارجی از سمت افغانستان و پاکستان به مرزهای کشور در روزهای پیاده‌روی اربعین سخن گفت. به گفته او پیش از این طرف عراقی محدودیتی برای ویزا و سن قائل شده بود که امسال نیز  این موضوع را یادآوری کردند چراکه مایل هستند زوار پاکستانی نظم بهتری داشته باشند که تصمیم داریم در این باره تسهیلگری‌های خاصی برای ورود اتباع داشته باشیم.

احمدی درحالی از انعطاف بیشتر برای راهی شدن اتباع خارجی به مرزهای عراق از سمت مرزهای کشور صحبت کرد که در زمینه ورود اتباع با خودروهای شخصی و عمومی و تردد آنها در استان های کشور نیاز به تمهیدات ویژه ای وجود دارد.

کما این که مهدی قمصریان، مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی نیز در این باره چنان سال گذشته هشدار و اخطارهای لازم را داده است و طی نامه ای به معاونت امنیتی و نظامی وزارت کشور در آستانه برگزاری مراسم اربعین بر ضرورت ممنوعیت تردد وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث از مرزهای ایران به‌خصوص وسایل نقلیه ای که از مرزهای افغانستان و پاکستان قصد ورود به کشور را دارند، تاکید کرد.

ورود و حرکت خودورهای فاقد بیمه از مرزهای کشور هر سال در دوره مراسم اربعین از بزرگ ترین دغدغه های صندوق تامین خسارت های بدنی است که می تواند میزان خسارت های پرداختی در این دوران برای صندوق به شدت بالا ببرد.

در این میان مدیرعامل بیمه معلم استان قزوین نیز بر لزوم صدور بیمه‌نامه برای تردد در استان‌های کشور تاکید کرد و صدور بیمه‌نامه‌‌ها برای واژگونی خودرو، تصادفات جاده ای و وقوع حوادث در مسیر کربلا را نیازمند پوشش بیمه ای از شرکت صادر کننده دانست که الحاقیه آن نیز برابر نرخ های اعلام شده، صادر خواهد شد.

ملکی با اشاره به اینکه افرادی که بیمه نامه شخص ثالث، غیر از بیمه معلم هستند، مکلفند تا بیمه نامه از شرکت صادر کننده بگیرند و برای مدت ۴۰ روز نیز اعتبار لحاظ می شود، گفت: حق بیمه برای ۴۵ روز است و حداقل ۲ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال و حداکثر نیز چهار میلیون ریال لحاظ می شود که هزینه پوشش حمایتی برای موکب داران و الحاقیه شخص ثالث است.

به گفته این مسوول، برای خروج وسایل نقلیه، تردد خودروها، ترانزیت تجهیزات و مسافران اربعین، موکب داران نیازمند بیمه نامه الحاقیه شخص ثالث هستند.

همکاری بیشتر وزارت کشور با نهادهای مختلف صنعت بیمه برای سامان دهی اوضاع ورود و خروج خودروهای حامل مسافران خارجی اربعین از مرزهای کشور یکی از مهم ترین مسایلی است که باید پیش از شروع این مراسم به آن توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *