هاب ۷۱

جذب استارتاپ‌های منطقه در «هاب ۷۱» ابوظبی / خیز اماراتی‌ها برای جذب سرمایه‌های علمی

https://faraabime.com/p=1699

«هاب ۷۱»، اکوسیستم فناوری جهانی ابوظبی، طرح تشویقی خود برای استارتاپ‌ها را تمدید کرده است. کشور امارات به‌دنبال آن است که از طریق تسریع توسعه استارتاپ‌های مستقر در این کشور، به نقش‌آفرینی آن‌ها در اقتصاد این کشور کمک کند.

شرکت‌هایی که در «طرح کمک به توسعه هاب ۷۱» ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانند در قالب این طرح، تا ۷۵۰ هزار درهم، معادل ۲۰۴ هزار دلار اعتبار دریافت کنند. سقف قبلی این مشوق ۵۰۰ هزار درهم بود و به‌این‌ترتیب، این سقف ۵۰درصد افزایش یافته است.

۲۵۰ هزار درهم از این اعتبار به‌صورت خدمات پشتیبانی و ۲۵۰ هزار درهم از آن هم به‌صورت نقدی و در ازای سهام پرداخت می‌شود. به این ترتیب، این طرح به بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا برای توسعه کسب‌وکارشان، به سرمایه‌ای آسان دسترسی داشته باشند.

پس از پایان دوره یک‌ساله این طرح، استارتاپ‌هایی که بهترین عملکرد را داشته باشند از سوی هاب ۷۱ انتخاب می‌شوند تا مشوق نقدی دیگری به مبلغ ۲۵۰ هزار درهم در ازای سهام دریافت کنند. همچنین برای نخستین بار، هاب ۷۱ در استارتاپ‌های برگزیده‌ای که در برنامه‌اش شرکت می‌کنند منافع مالکانه خواهد داشت و بسته‌های پشتیبانی ویژه‌ای در اختیار این استارتاپ‌ها خواهد گذاشت. استارتاپ‌های عضو هاب ۷۱ که تعداد آن‌ها به ۲۴۰ استارتاپ می‌رسد، از زمان آغاز به کار این اکوسیستم در سال ۲۰۱۹، در مجموع نزدیک به ۵ میلیارد درهم سرمایه جذب کرده‌اند.

به‌گفته احمد علی الوان، معاون مدیرعامل هاب ۷۱، طرح تشویقی جدید این اکوسیستم یک حرکت روبه‌جلوی طبیعی است و در چارچوب تعهد هاب ۷۱ برای حمایت از رشد استارتاپ‌های فناوری در مراحل اولیه شکل‌گیری قرار می‌گیرد. احمد علی الوان می‌گوید: «این تغییر و تلاش برای حمایت بیشتر از جامعه استارتاپی‌مان تعهد ما نسبت به بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها را تقویت می‌کند. زیرا هدف ما این است که برای اطمینان از موفقیت این شرکت‌های نوآور، مسیر رشد این استارتاپ‌ها را همراه با سادگی و انعطاف‌پذیری لازم هموار کنیم.»

این مقام ارشد هاب ۷۱ اضافه می‌کند: «البته تعهد ما فراتر از حمایت‌های مالی خواهد بود؛ ما عمیقا می‌خواهیم که شاهد موفقیت استارتاپ‌ها در جامعه خود باشیم و روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و همچنان برای تضمین رشد و توسعه پایدار آن‌ها در ابوظبی و جاهای دیگر متعهد خواهیم ماند.»

در فضایی که همه بخش‌های کلیدی اقتصاد، از خرده‌فروشی و خدمات‌رسانی گرفته تا تجارت، روزبه‌روز دیجیتالی‌تر می‌شود، استارتاپ‌های جهانی با تکیه بر راهکارهای مختلفی که برای توسعه در پیش می‌گیرند، هر روز رونق بیشتری پیدا می‌کنند. به‌گزارش شرکت مشاوره «استارتاپ ژنوم»، ارزشی که استارتاپ‌ها در سطح جهان ایجاد کرده‌اند حدود ۳ تریلیون دلار است که تقریباً با تولید ناخالص داخلی کشورهای گروه G7 برابری می‌کند.

طرح تشویقی جدید هاب ۷۱ با هدف تقویت تعهد این اکوسیستم به افزایش ارزش ارائه‌شده به بنیان‌گذاران و بهترین شرکت‌های فناوری مستقر در ابوظبی در نظر گرفته شده است. سال گذشته و در جریان راه‌اندازی طرح اصلاح‌شده «کشور کارآفرین ۲٫۰»، عبدالله بن طوق، وزیر اقتصاد امارات، اعلام کرد که امارات عربی متحده قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میزبان بیست استارتاپ با ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار باشد، استارتاپ‌هایی که به آن‌ها اصطلاحاً یونیکورن یا تک‌شاخ می‌گویند.

طبق اطلاعاتی که در وبسایت هاب ۷۱ درج شده، در حال حاضر، استارتاپ‌های هاب ۷۱ به بیش از بیست صنعت خدمات‌رسانی می‌کنند. به‌گفته آقای الوان، هاب ۷۱ قصد دارد در بخش فناوری‌های مالی و دارایی‌های دیجیتال تمرکز بیشتری داشته باشد و علاوه بر این، در بخش‌های بهداشت، آموزش، حمل‌ونقل، تدارکات، سفر و غذا بیشتر سرمایه‌گذاری کند.

استارتاپ‌هایی که به طرح هاب ۷۱ می‌پیوندند این فرصت را دارند که با بهره‌گیری از شبکه گسترده‌ای از شرکت‌های مختلف، شرکای سرمایه‌گذار و نهادهای دولتی، از مزیت‌های بازار ابوظبی بهره‌مند شوند. بخشی از این طرح دوره‌ای سه‌ماهه است برای دریافت مشاوره، راهنمایی و پشتیبانی‌های لازم است. این دوره کوتاه به استارتاپ‌ها امکان می‌دهد که در آینده معاملات تجاری بهتری داشته باشند و بتوانند سرمایه‌های بیشتری جذب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *