بیمه در هنگ کنگ

بیمه در هنگ‌ کنگ پیش می‌تازد / سبقت «بندر عطرآگین» از بزرگان صنعت بیمه دنیا

https://faraabime.com/p=737

صنعت بیمه هنگ‌کنگ به زودی از لندن، سنگاپور و توکیو به عنوان قطب‌های بین‌المللی بیمه پیشی می‌گیرد. هنگ‌کنگ با بازار بیمه تثبیت‌شده خود، بیش از ۱۶۰ شرکت بیمه بین‌المللی را جذب کرده است که به دنبال انجام تجارت با مشتریان مستقر در سرزمین اصلی چین هستند. به‌علاوه، این شهر شاهد رشد قابل‌توجهی در فروش بیمه به بازدیدکنندگان چینی است که به سرمایه‌گذاری چشمگیرشان در بیمه‌نامه‌های هنگ‌کنگ معروف هستند. به عنوان مثال Manulife، بزرگترین شرکت بیمه کانادا، هنگ کنگ را به عنوان دفتر مرکزی منطقه‌ای خود برای مدیریت عملیاتش در 14 بازار آسیا انتخاب کرده است.

هنگ کنگ در حال حاضر به عنوان دومین بازار بزرگ بیمه داخلی در سطح جهان قرار دارد که دلیل آن تقاضای داخلی بالا برای محصولات بیمه است. با این حال، این شهر به دلیل مسائل مالیاتی در جذب شرکت‌های بیمه برای ایجاد حضور خود با چالش هایی روبرو بوده است. البته با حذف اخیر عوارض املاک هنگ‌کنگ و سایر تغییرات نظارتی انتظار می‌رود که این شهر را برای بیمه‌گزاران جذاب‌تر کند.

بازار خدمات و پتانسیل رشد قابل توجه در خلیج بزرگ نیز توجه بیمه‌گزاران را به خود جلب کرده است. ضریب نفوذ بیمه در ۹ شهر چین در خلیج بزرگ تنها ۵٫۵ درصد است که به طور قابل توجهی کمتر از ضریب نفوذ ۱۹٫۲ درصدی هنگ‌کنگ است. این نشان‌دهنده فرصت‌های تجاری کافی در زمینه بیمه زندگی، بیمه درمانی و صندوق‌های بازنشستگی در بندر عطرآگین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *