ایران اینشورتک

یادداشت امیر نصیری، همپا فعال حوزه اینشورتک به بهانه همایش ایران اینشورتک / طولانی ترین مسیرها با اولین قدم‌ها آغاز می‌شود

https://faraabime.com/p=1110

راهبرد بلندمدت بیمه مرکزی در فراهم کردن اسباب و محیط آزمون و تنظیم‌گری و ثبت و پردازش ایده‌ها و طرح‌ها در راستای گذر از مدل‌های کسب و کارهای سنتی به نوین و در متن توجه قرار دادن فناوری و نوآوری در این گذر مدرنیته، قطعا راه‌گشای بسیاری از موانعی است که چه از منظر قانون‌گذاری و چه از دیدگاه تکنولوژیکی و از همه مهمتر ارتقای نگرش و استراتژی تغییرگرایانه در این عرصه از زمانه بیمه‌گری بسیار اساسی و مهم نمود پیدا کرده است.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ اولین گام عملیاتی بیمه مرکزی برای شروع فصل جدیدی از صنعت خسته بیمه بود. رونمایی از نخستین فراخوان ایران اینشورتک پس از تصویب آیین نامه ۱۰۵ شورای عالی بیمه در حالی برگزار شد که نوید ایجاد رویه و فرآیند هوشمندانه جهت بازیابی و ایجاد بستر انگیزشی فعالان اکوسیستم اینشورتک را می‌دهد.

در این راستا قطعا رویداد ایران اینشورتک ۱۹ تیرماه می‌تواند یکی از مهم ترین رویدادهای فناورانه سال ۱۴۰۳ ارزیابی شود، چرا که برای اولین بار ساز و کار مشخص و مدونی برای ارائه موافقت اصولی، دسترسی به سندباکس و تثبیت جایگاه قانونی اینشورتک ایجاد شده است.

موج صعودی صنعت بیمه با حضور اینشورتک‌ها در پازل این بازار خواهد بود در حالی که سالیان سال قطعات نوآوری و فناوری این پازل خالی مانده است.

قطعا شروع هر بازآفرینی، اکتشاف، ارتقاء و  نوآفرینی با چالش های بسیاری مواجه است اما باید به صورت دائم این امر یادآوری شود که مسیر هر پیشرفتی از تاریخ تمدن بشری تا بحال و در دگردیسی‌های مختلف تاریخی از چاله‌های مخاطره‌آمیز این مسیر می‌گذرد و با این اوصاف باید کمک کنیم فضای باز و مناسب را در بستر چنین رویدادهایی ایجاد شود و دست یاری بدهیم به کسانی که با درد ساختن و پیشرفت آشنایی دارند و دل در گرو خلق و ارتقای سطح فناوری در این صنعت بیمه خسته و مستهلک را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *