بیمه در هندوستان

چرا هند دومین بازار بزرگ اینشورتک آسیا شد؟ / بیمه در هندوستان، متأثر از نیاز نسل جوان

https://faraabime.com/p=689

امروز سه کشور آمریکا و چین و آلمان از نظر شمار شرکت‌های فناوری در حوزه بیمه سرآمد جهان هستند که البته با توجه به شرایط اقتصادی و جایگاه فناوری در این کشورها توقعی دیگر نیز نمی‌رفت. اما آنچه در میان اهمیت دارد جایگاه بیمه در هندوستان و در فهرست کشورهایی با بیشترین شمار اینشورتک‌هاست.

این کشور بعد از فرانسه و انگلستان در رتبه ششم جهانی و در میان کشورهای آسیایی بعد از چین میزبان بیشترین شمار اینشورتک‌های آسیا است. در سال 2023 حدود 140 شرکت اینشورتک در هندوستان مشغول به فعالیت بوده‌اند و هم‌اکنون نزدیک به 57 شرکت بیمه در این کشور مشغول به فعالیت هستند که از این شمار 24 شرکت به صورت تخصصی در حوزه بیمه عمر فعالیت دارند. 829 میلیون کاربر اینترنت و توجه به نیازهای پرشمار نسلی که حالا روند دیجیتالی را برای رفع نیازهای خود می‌پسندد از مهم ترین مسایلی است که باعث رونق بیمه‌گری دیجیتال در این کشور شده است.

صنعت بیمه هندوستان به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان و برخورداری از فاکتور‌های دموگرافیکی همچون رشد قشر متوسط، جمعیت قابل بیمه جوان، صرفه‌جویی سرانه بالا و فاکتور‌هایی از این دست، حیطه‌ای پرمنفعت برای سرمایه‌گذاران است. به همین دلیل نیز شاهد افزایش روزافزون تعداد استارتاپ‌های بیمه در این کشور هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *